Puszyste ciasto jogurtowe

Cześć!
Dzisiaj mam imieniny, więc wczoraj wieczorem postanowiłam upiec ciasto. Och, ileż ja się nazłościłam podczas całego procesu, to mi nie uwierzysz. Czas pieczenia totalnie przerósł moje najśmielsze oczekiwania, bo z ok. 35. minut zrobiło się prawie półtora godziny. A wszystko przez to, że użyłam mniejszej foremki. Najważniejsze, że efekt końcowy wyszedł jak najbardziej na plus.

Nigdy nie robiłam ciasta z użyciem jogurtu naturalnego. Zazwyczaj ograniczałam się do babeczek, które dzięki zastąpieniu nim mleka wychodziły delikatne i puszyste. Przepisy na nie możesz zobaczyć klikając TUTAJ i TUTAJ.
Nie będę ukrywała, że przy robieniu tego ciasta znowu inspirowałam się przepisem ze strony kwestiasmaku.com. Jest to dla mnie skarbnica doskonałych przepisów, pysznych wypieków i apetycznych zdjęć. Jednak zazwyczaj staram się zmienić coś, co sprawi, że nasze przepisy się od siebie różnią.

W tym przepisie istotną informacją jest to, aby wszystko odmierzać zgodnie z wielkością opakowania od jogurtu. Najlepiej zaraz po przełożeniu jogurtu do miski, pojemnik umyj, wysusz i używaj go jako miarki.

Ciasto jogurtowe

Składniki:

  • 250 g jogurtu naturalnego;
  • 3 kubeczki mąki;
  • 1,5 kubeczka cukru;
  • 1 kubeczek oleju;
  • 4 mniejsze, lub 3 większe jajka;
  • 9,4 g proszku do pieczenia;
  • 3,7 g cukru wanilinowego;
  • Odrobina oleju i bułki tartej.

Przygotowanie:

  • Jogurt przelej do miseczki.
  • Do większej miseczki przesyp mąkę i proszek do pieczenia, dodaj cukier i cukier wanilinowy i połącz.
  • Do miseczki z jogurtem wbij jajka i wymieszaj, po czym dodaj olej i połącz składniki.
  • Do sypkich składników dolej masę jogurtową i dokładnie, powoli wymieszaj łyżką.
  • Blaszkę natłuść a następnie oprósz bułką tartą.
  • Ciasto przelej do blaszki i wstaw do piekarnika rozgrzanego do 180 st. C na przynajmniej pół godziny.
  • Ciasto jest gotowe, gdy patyczek po wbiciu w nie jest suchy.

Dobre rady:

  • Blaszkę możesz obsypać także mąką pszenną.
  • Jeśli ciasto pieczesz w tortownicy o średnicy 24 cm, czas pieczenia powinien wynieść ok. 35 minut.
Wszyscy moi współlokatorzy doszli do wniosku, że ciasto jest bardzo dobre. Nie za słodkie, odpowiednio puszyste i delikatne. Mój ukochany przyrównał je do babki, którą zazwyczaj jada się w okresie Świąt Wielkanocnych, a ja wtedy pomyślałam, że to całkiem niezły pomysł upiec ją w tym roku. Z tym, że zrobię dodatkowo polewę czekoladową.

Do usłyszenia! :) 

Komentarze

Lubiane